<
BMA&LLIBRES

Biel Mesquida llegeix 'Tenies tot un pany de paret' De Vertigen (1998). A l'Arxiu audiovisual de poetes de l'ACEC.

 

 

 

 

A Vertígens, els desitjos d’Amador, un jove fotògraf, Llorença, una dona llesta i ambiciosa, i Benvinguda, una dama de noble avior, es barregen amb la força del paisatge de Formentor i s’entrecreuen en una intriga excitant i perillosa. Biel Mesquida sorprèn el lector amb una prosa plena de moments feliços, amarada de músiques, i converteix la peripècia en un saborós divertimento. A més, és capaç de parlar de sentiments amb un llenguatge fresc i desinhibit, d’una correcció agosarada i divertida. Vertígens ha guanyat el Premi Ciutat de Palma Llorenç Villalonga de novel·la 1998.

Vertígens
Edicions 62
Barcelona, 1999

"Premi Ciutat de Palma Llorenç Vilallonga 1998, Vertígens és una nova aposta pel llenguatge poètic, sonor, sensual, cadenciós fins a la voluptuositat, que situa Mesquida en una línia plenament avantguardista de la prosa, de l'escriptura i de la realitat; que té en les imatges visuals, auditives, tàctils, la base d'un estil que avança fragmentat i galopant en relació directa amb la música (de Mozart a Nirvana) i el cinema. Per això és del tot pertinent que la relació breu (menys d'un mes) però trepidant entre Amador i Llorença s'expliqui des del present, amb breus flaixos sobre els personatges -que mostren els malsons del passat- tempti i resolgui satisfactòriament la segona persona del singular com a veu narrativa i prengui la fotografia com a filtre de visió de la realitat. Com a excusa, el reportatge en exclusiva mundial que el fotògraf, Amador, ha de fer sobre l'arribada de l'actriu Belinda Lee a una vil·la del costat nord de Mallorca, al cap de Formentor, convidats per Onofre Vaquer, exponent de la corrupció de l'illa, amb lligams directes amb la forana. La manera d'obtenir-la és per mitjà de la informació privilegiada de la seva amant Llorença, professora particular dels fills del banquer."

Lluïsa Julià: "Tria personal", Serra d'Or, abril 2000, p. 105)